Techniek

De Accu’s worden in speciale bakken geplaatst. deze bakken zitten zowel onder de motorkap als aan de zijkanten en de onderzijde van de trekker. De accu’s worden gekoeld met koelvloeistof en een eigen radiateur.

Om de beide electromotoren te koppelen voor de Fendt 313 E wordt er een speciale tandwielkast geproduceerd. deze is ontworpen in eigen beheer en wordt gegoten en nagefreest voor de exacte passing

De Electromotoren hebben een andere karakteristiek dan de dieselmotor heeft. Er is gekozen om de bestaande vermogens – en koppelcurve te volgen d.m.v. software. Hierbij worden de beschikbare vermogens (zie gele lijn) teruggeschroefd naar de dieselcurve (zie rode lijn)

Niet alleen de motor mag verwijderd worden, maar ook het koelerpakket, de brandstoftank, de uitlaat, het ad blue systeem en de luchtinlaat. Zo komt er veel plek beschikbaar.

Bij de keuze van componenten gaan we voor zover mogelijk uit van standaard beschikbare technieken. Hierbij geven we de voorkeur voor de premium merken. Zo wordt er gekozen voor Siemens motoren en voor Tesla accupakketten.

Tesla accupakket

Er is al veel gesproken over de capaciteit van de trekker. De trekker zal straks een 8 urige werkdag kunnen maken zonder tussentijds bij te laden. We zullen op deze pagina niet alle details publiceren over kwh en vermogen, mocht u daar interesse in hebben kunt u contact opnemen.

Siemens electromotor
Alle Fendt electronica componenten moeten met elkaar kunnen communiceren via BUS signalen. Ook hierin wordt speciale software geschreven voor deze trekker